A két francia, Fred Fugen és Vince Reffet barátsága és teljesítménye egy figyelemre méltó sztori. A történetükben benne van minden, ami egy vállalat stratégiai alapelveit meghatározza – biztonság, minőség, elkötelezettség és hatékonyság.
Mindketten híres bázisugrók, akik egy szakemberekből álló csapatot toboroztak maguk köré, és elképesztő helyekről a legmodernebb technikát alkalmazva ugranak le. Ezeket a veszélyes mutatványokat pedig természetesen rögzítik, és a közösségi médiákban követhetik a rajongók.
Nézzük meg miről is van szó..
Fred és Vince csapata több, mint 1000 méteres magasságból ugrott a csapatával, és ezt a négyperces szabadesést különleges környezetben, egy speciális 360 fokos gopro kamerával rögzítették. A videón nem látszik, de biztonságosan, ernyővel földet is értek. Céljuk, hogy egy olyan videosorozatot osszanak meg a világhálón, ami más szemszögből mutatja meg az ejtőernyőzést, és népszerűsíteni tudja ezt a sportot.
Fred egy vele készült interjúban elmondta, hogy ők úgy működnek, mint egy sikeres vállalat. Minden egyes ugrást alaposan megterveznek. Miután megvan az új „álom”, a vízió, akkor elkezdik kialakítani a stratégiát.
Íme a négy legfontosabb stratégiai pont: biztonság, minőség, elkötelezettség és hatékonyság
Fred szerint egy több ezer méteres ugrás megtervezésére és kivitelezésére a következőkre van szükség:
- A biztonság a legelső: tehát egy mindenre kiterjedő és átfogó safety terv, hogy a legnagyobb biztonságban végezzék el az ugrást, hiszen ezek a bámulatos bemutatók rendkívül veszélyesek, könnyen tragédiával végződhetnek.
- Tehetséges, elkötelezett sportolókra van szükség, akiknek már van kellő jártassága és tapasztalata, de nyitottak arra, hogy új dolgokat tanuljanak, és hisznek benne, hogy Fred és Vince álma megvalósítható.
- Nagyon fontos a hatékonyság és a költségek megtervezése. Kiváló felszerelésre és eszközökre van szükség, mint például védőruházat, ernyő, kamera stb
- Az ugrások időben rendkívül rövidek, ezért a minőségi kivitelezés rendkívül fontos, hiszen egyrészt a nézőknek vissza kell tudni adni az élményt, másrészt pedig ismétlésre nem feltétlenül van lehetőség.
Ebben a történetben minden benne van, ami egy jó vállalati stratégiához kell.
Gyorsan változó és veszélyes környezetben élünk és dolgozunk, tehát a biztonság az egyik legfontosabb alapelv. Ahhoz, hogy a termékünk vagy a szolgáltatásunk eladható legyen, értéket és minőséget kell előállítanunk. A versenyképességünket akkor tudjuk megőrizni, ha hatékonyak és innovatívak vagyunk. Mindez pedig csak akkor tartható fenn, ha elkötelezett és tehetséges munkatársakkal dolgozunk együtt.
Végül pedig az egyik legutolsó akciójukról egy videó, amikor a Jungfrau 4062 méteres csúcsáról leugorva egy alattuk haladó repülőgépre ugrottak sikeresen és beszálltak a gépbe.
Mindezt speciális szárnyasruhában tették meg. A mutatványra több hónapon keresztül készültek, több mint száz tesztugrással.